click this to be awesome person

Wednesday, 8 July 2015

Muhammad Darwisy Keletihan "Berpuasa"

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Ni cerita minggu lepas masa kat rumah mak.
Iza kan sibuk bertungkus lumus pasang wall paper
kat dinding rumah mak.
Tiba-tiba my yayang panggil suruh berpaling muka
tengok kat anak cepat-cepat.
Sekali tengok. Baik punya posing masa tido.


Tak pasti memikir masalah apa ke
penat sangat "berpuasa". Hahaha. Lawak.
Gelak kami suami isteri.


Memang anak jantan betul tido lasak sampai terkangkang.
Sekarang makin banyak akal.
Makin cerdik. Hari tu mak Iza cerita sampai
semua barang nak dibuang dalam tong sampah.
Rajin sangat mengemas.
Sekejap je dah setahun lebih.
Lepas ni dua tahun pastu tiga tahun
pastu lama-lama dah sekolah taska. T_T
Maknanya Iza dan my yayang makin tua lah.
Moga-moga diberi kesempatan umur melihat anak membesar
dengan sihat dan berjaya hendakya.
Allahumma amin.

**Terima Kasih Kerana Membaca**

^izzah_nhkm^

2 comments:

  1. gaya tido pun dah nampak lasak dah. lom lagi abang sado sorang tu . 2x ganda lasaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? memang lasak. jenis kalau tersedar ngigau ke bangun menyondol kepala sampai ke lantai. hahaha.

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails