click this to be awesome person

Friday, 23 May 2014

Entry 3 : Majlis Aqiqah & Kesyukuran Muhammad Darwisy Affendi

(entry bersambung)

bila tetamu kian
ramai bertandang
maisng2 jadi tak tentu hala
nak melayan.
Kelakar jugak lah.
Tengah melayan tetamu yang ini
sat g mak Iza jerit.
"Alang, tu ada orang datang"
Kang berlari ke sana ke sini.
Ke luar ke dalam.
Hahaha.


Hah, yang ni tak tau dah
kenapa.
Posing ke candid ke?
Wallahualam.
Nampak tak tuan rumah
di belakang bukan main
syiok sembang.
Hehe


Penjaga setia
candy buffet.
Kalau x si kakak
si adik.
Ikut turn dan syif.
Kalau ada budak amek gula-gula
banyak je mesti pandang tak puas
hati pastu mengadu.
Bajet Mak Lang nak marah
lah kat budak tu.


Sambil nak amek
plastik sampah sambil
posing kejap
ngan bakal pengantin ni hah.
Okey jangan bandingkan
kecerahan warna kulit kami ye.
Memang Iza kalah la.
Ekekekekek


A part of my family.
Abang Iza, kembar
dan Mak.
Kakak Iza xdapat datang sebba
tengah menunggu hari nak bersalin.
Adik Iza pulak ada event katanya.


Lari jap masuk dalam rumah
sebab nak bancuh air dah habis.
Tengok si kecik ni elok plak
die tido dalam ni hah.
Sian Darwisy ibu sibuk sgt
x sempat nak melayan die hari tu.
Asyik kena pegang ngan dukung
je sampai naik rimas.
Hehehehe.
Die ni jenis x suka orang pegang
sangat. Suka bebas menggeliat
meliuk lentuk.


Mak Lang Iza, mak dan si kembar.
Asyik beralih tempat.
Kejap kang kat dalam,
kejap kang kat dapur belakang,
kejap kang kat bawah khemah.
Sibuk gak tolong Iza melayan tetamu.


Sebahagian kawan-kawan CGSO
yang hadir. TQ korang sebab sudi 
datang majlis ni ye.
Sambil melayan si kecik sambil
borak-borak katanya.


Tetamu yang tak putus kunjungannya.
Lepas orang ni balik,
orang ni pulak sampai.
Just nice time la.
Alhamdulillah.
Sempat lah nak tarik nafas.


Kawan2 masa keje ROY, KBS
pun hadir gak.
X semua Iza jemput.
Maklumla budget consuming.
Hehehe.
Hope jangan ada yang terasa 
hati ye. Yang Iza jemput dan 
sudi hadir terima kasih 
banyak2.


Bangun sudah.
Memang kemanjaan Mak Tok la
Darwisy ni.
Ngan Mak Tok manja lebih 
sebab ngan Ibu x dpt nak manja sgt.
Ibu more to independent type.
Yes, anak lelaki kena 
dipupuk sifat berdikari kan.
Nak jadi pemimpin dan khalifah Allah.


Bakal pengantin 
dan bakal ibu.
Moga semuanya dipermudahkan.


Full house
bila dah petang menjelma.
Cuaca pun alhamdulillah
baik je tak ujan tak panas sgt.
Kalau ujan pun 
ujan rahmat kan?



MIL dengan Mak Chaq.
Saudara mara sebelah my yayang
x ramai yang dpt dtg.
Masing2 ada urusan.
Lagi pun buat hari Ahad 
diorang nak keje keesokan harinya.
Terutama yang duduk jauh tu.


Antara jiran-jiran DSQ yang hadir.
Terima kasih sudi hadir.
Maaf le kalau ada yang terkurang
dari kami sekeluarga.
Jemput satu DSQ
ramai juga yang sudi meluangkan masa.

Terakhir sekali,
terima kasih tak terhingga buat keluarga
terutamanya my lovely mom.
Terlalu bertungkus lumus
dari persiapan, masak memasak
dan hingga ke akhir majlis.
Jasamu dikenang mak.

Tak lupa juga ahli keluarga yang lain,
buat suami, MIL, Angah Chik,
Mak Chaq, Adek, Wan, Ina
jiran2 dan yang terlibat
secara langsung atau tidak.
Wah ucapan dah macam menang award.

Kenduri memang seronok 
dalam masa yang sama 
amat memenatkan.
Keesokan harinya pulak
Iza konvo.
Lagi double penat.
Tapi apa pun Allah permudahkan
semuanya. Alhamdulillah.
Nanti senang2 Iza
update pasal hari konvo pulak.
Petang ni nak balik umah mak Iza
tengok adik si kembar.
Along Iza baru bersalin
semalam. Baby girl 3.85kg.
Bambam nya.
Kalah Darwisy,
Darwisy dulu 2.9kg aje.
Hehehe.

**Terima Kasih Kerana Membaca**

^izzah_nhkm^


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails