click this to be awesome person

Monday, 12 May 2014

DIY Susunatur Kunci

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Agak lama jugak menyepi 
dek kerana sesi
kemas mengemas dan
susun menyusun memang x habis lagi.
Ni nak kenduri lagi la
parah mengemas.
Malam tadi pun tido agak lambat.
Sebabnya bertungkus lumus
mengemas dan siapkan bilik tetamu.
Sebelum ni bilik tu dah 
serupa bilik stor yang
main campak dan main parking
je segala barang yang ada.

Bila tengok semalam sebelum mengemas
rasa nak pengsan, bangun balik
dan pengsan balik.
Alhamdulillah,
Allah pinjamkan kekuatan
dan semangat nak mengemas.
Siap mengecat lagi.
Tapi cat kali ni agak comot.
Mungkin kepenatan.

Semalam sementara cari barang
untuk dekorasi bilik tetamu,
singgah la ke Daiso dan DIY Jusco Equine.
Jumpa pulak benda lain.
Apa lagi, terus grab.
Rm5 satu so pejam mata aje.


Hasilnya adalah sedemikian rupa.
Rak yang besi tu x terfikir pun
nak letak situ.
Tibe2 masa drive balik rumah
baru dapat idea buat gini.
Cadangnya nak letak kat ruang lain.
Tapi kemas gak gini.

Penyangkut tu my yayang tersilap ukur.
Actually Iza yang tersilap tanda.
So kunci tu jadi ke bawah sket bila
dah sangkut macam tu.
Bear comel tu sebenanrya 
fridge magnet tapi Iza
susun kat atas rak besi tu.
So kebudak-budakan.
Xpe, Ibu buat bagi pihak Darwisy.
Hehehehe.

**Terima Kasih Kerana Membaca**

^izzah_nhkm^

5 comments:

  1. good one...ai pun tgh pikir macam mana nak simpan kunci..huhu

    ReplyDelete
  2. O'gosh
    >hehehe. ni idea spontan namanya. mcm tetiba mentol menyala kat kepala. hiks. nnt u share ek u punye.:)

    ReplyDelete
  3. nice...

    jemput ke sini...

    http://emashaklee.blogspot.com/2014/03/apa-punca-perut-asyik-lapar.html

    ReplyDelete
  4. > Yayansmum
    TQ dear..:) jom lah DIY..:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails