click this to be awesome person

Wednesday, 2 April 2014

MDA 44Days On 310314

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Syukur alhamdulillah 
ibu dengan Darwisy dah boleh 
keluar jalan-jalan,
shopping-shopping,
makan-makan 
dan macam-macam lagi la.
Sebabnya dah habis pantang.
Hehehehehe.


Masa nak habis tempoh
44 hari ni lah Darwisy
ibu ni banyak meragam.
Serba x kena.
Muntah susu la,
demam on-off la,
merengek segala semua ada.
Tengok sampai tido pun x berbaju 
dan seluar.
Sebabnya memang cuaca tak menentu.
Ibu pun rasa mcm nak demam 
duduk rumah DSQ tu.


Malam pun sama,
panas berpeluh die.
So nenek suruh ibu 
pakaikan seluar dengan barut je la
supaya jangan kembung perut.
Nak bedung kesian pulak
sebab x berbedung pun 
berpeluh basah habis bantal die.


Disebabkan ibu malas
nak bukak booties Darwisy
bila salin diaper tengah malam
makan ibu pakaikan aje seluar
yang dah siap ada booties ni.
Senang. Mudah dan menjimatkan masa.
Nnt nak ajak abah beli lagi la.
Kita g shopping! :)


Kalau merengek teruk sgt
ibu selimutkan je ngan kain bedung.
Diam kejap tido lena
lepas tu tak sampai setengah jam
menangis merengek x selesa.
Tepuk-tepuk tido kejap.
Darwisy rindu abah ni agaknya,
abah balik Ipoh kejap ye syg.
Malam ni abah balik tau.


Sekarang kalau nak bagi cepat tido
kena mengiring kan atau meniarap kan
baru lah tido lama sket.
Ada org kata x elok,
ada org kata elok.
Wallahualam.



Ni bangun pagi-pagi
memang sejuk kat rumah DSQ sebab 
tepi bukit.
Ibu saja bedung Darwisy
sebab Darwisy suka buli ibu.
Hihihi.
Suka je bila dah cukup tido,
cukup minum susu,
cukup semuanya baru lah nak
senyum ngan ibu ye.
Kalau tak macam-macam aksi
Darwisy buat kat ibu.
Makin cerdik anak ibu ni.


Yeayyy!!!
Darwisy anak ibu dah mandi.
Dari lahir sampai ke
sekarang masih mandikan
Darwisy dalam sinki dapur.
Hehehe.
Dulu nenek rajin mandikan
tapi ibu pulak amek alih sebab senang
esok-esok ibu dah biasa.
Nnt dah besar sket ibu belikan
bath tab Darwisy ye.
Oh, muka ibu x cukup tido
memang mcm tu.
Xpela ibu jadi zombi 
asalkan Darwisy membesar 
dengan sihat dan cerdik
hendaknya ye sayang.
Malam ni ibu nak hand over 100%
Darwisy kat abah.
Ibu nak tido sepuas-puasnya.
Hihihi.
Abah, stand by tau. :)


**Terima Kasih Kerana Membaca**

^izzah_nhkm^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails