click this to be awesome person

Friday, 30 August 2013

Kisah Rumah DSQ - Belum Dapat CF


Salam Alaik.

Memandangkan dah terlalu
lama menyepi kes rumah yang Iza
n my yayang beli tu
baru sekian kali ni nak 
update sbb baru ada mood.

Sebelum ni mmg mls nak
amek tahu sbb mcm2 alasan
pemaju bagi.
So nak tak nak terima 
je bulat2 alasan tu.

Ni kebetulan ada kawan
keje kat Jabatan Bomba
so mintak die semak
n risik2 ttg kes rumah DSQ ni.

Nampak gaya dari penerangan
dan hasil risikan kawan Iza ni
mcm lambat lagi je 
untuk dapat CF sbb 
pihak Syabas kata kontraktor
rumah buat piping x ikut specification
pihak Syabas.
So sama ada pemaju/kontraktor
perlu tukar semula piping segala bagai
atau buat rayuan ke Syabas semula.

Dah tentu mereka pilih
opsyen yang kedua iaitu
buat rayuan.
So disebabkan itu
rumah DSQ masih belum dapat CF.
Apatah lagi nak serah kunci kan?

Yang buat Iza n my yayang geram
serta pembeli DSQ geram adalah
kebanyakan dari kami
menetap di rumah kuarters kerajaan
so guna loan kerajaan yang dah
tentu2 potong gaji.
So rumah DSQ dah potong gaji
tapi xdpt duduk lagi
dalam masa yang sama 
potong bayaran kuarters.
Kalau yang x duduk kuarters 
pun akan bayar duit sewa rumah kan?

Berganda2 lah jadi komitmen
bulanan kami ni hah.





Btw memang lah boleh
claim semula tetapi
makan masa jugak.

Haishhh.
Baru2 ni pulak BPH, JPM
dah keluarkan notis 
tentang penjawat awam yang 
telah membeli rumah 
menggunakan pinjaman kerajaan
yang mana jarak rumah dari
tempat kerja tidak melebihi 25km
perlu keluar kuarters.
Jika masih berminat nak 
duduk kuarters perlu bayar 
dua kali ganda.
Mahu RM7++ jugak jadinya.

Haruslah kami xnak.
So nak tak nak kena lah 
follow up ngan pemaju umah
DSQ ni.
Ya Allah, mudah2an
dipermudahkan semuanya.

**Terima Kasih Kerana Membaca**

^izzah_nhkm^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails