click this to be awesome person

Friday, 12 July 2013

2 Ramadhan - Menu Berbuka Puasa

Salam Alaik.

Semalam berbuka masih lagi
berjaya untuk tidak membeli di
bazar / pasar ramadhan.
Masih lagi tabah untuk masak.
Harap2 kekal lah semangat tu
sampai hujung ramadhan
dan selama2nya.

Sebab bukan apa,
semalam ada gak yang kenalan2 dalam
FB update pasal harga
makanan yg dibeli di bazar ramadhan.
Tang citarasa tu mmg dah tahu
lah lebih kurang je.
Pastu harga pulak boleh cecah 
sampai RM30.
Klu beli lauk basah n masak
dah tentu boleh ulang2 makan.

Tapi yela, xboleh nak sama kan
semua keadaan orang ngan keadaan kite kan.
Kot orang umah n opis jauh so
x sempat nak masak.
So Iza ni hah patut bersyukur dengan
rezeki dan kesempatan yang 
Allah bagi ni.

Semalam kuar opis lambat sket dalam 
kul 6.00ptg sebabnya belajar dari
pengalaman sebab kelmarin kuar opis kul 
5.00 tepat tapi sangkut jammed kat 
basement opis dekat 10-15minit.
Tu belum campur jammed kat 
traffic light lagi.



So semalam ada dua orang 
BUKAN MASTERCHEF dekat dapur.
Iza yang pertama start masak
semalam sebab Iza suh my yayang
kuarkan barang basah siap2
dari freezer.
Sampai je rumah terus letak bag
salin baju sume terus masuk dapur
siap2kan apa yang patut
sebab nye sampai umah dah 6.30ptg.
Mau x kelam kabut.
Dah mcm dalam masterchef pulak 
ada masa memasak.

Maka terhasil lah lauk spt di atas.
Masak simple je sbb xnk
sakit perut.
My yayang buat daging ala2 stik ngan
sayur bendi.
Iza masak nasi dan masak sotong
kunyit.
Selalu saat2 akhir tukar menu.
Pd hal dalam fikiran ni nak 
masak daging masak lemak cili api
tapi last minute jadi daging 
ala2 stik.
Belasah aje lah janji kenyang
dan tidak membazir.
Hari ni Iza n my yayang 
akan berbuka di Gombak
dan sahur pun di sana.
Sabtu tengahai gerak balik Ipoh pulak
turn my yayang.
Kena lah adil dan saksama.
Sungguh tidak sabar.

**Terima Kasih Kerana Membaca**

^izzah_nhkm^


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails