click this to be awesome person

Thursday, 6 December 2012

Entry "Rojak"

Salam Alaik.

Sepanjang 5 tahun berkhidmat dengan kerajaan,
baru kali pertama terima
diari untuk tahun baru awal
dari yg biasa.
Sebelum2 ni klu nak dpt diari
tahun baru, tunggu dah masuk januari
or februari baru lah dapat diari or planner.
Tapi tahun ni belum tahun baru dah 
pun dapat.
May be sebab JPM kot tu yg cepat.
Klu Kementerian/Jabatan lain
lambat sket kot.


Diari kerajaan biasanya standard la mcm ni hah.
Warna memang xpernah berubah.
Terima seadanya.
Tapi Iza akan tetap tunggu diari
dari opis my yayang (PPj)
sbb diari diorang sume cantik2 dan
siap ada planner lagi.
Mcm seronok je nak guna hari2.

Ni kisah duit yang penuh dengan contengan
atau pun hasil seni ntah mana punya org ntah.
Dah x ckup kertas atau dah kaya sgt
sampai duit pun nak dicontengnya.
Iza pun x perasan bila masa dapat duit ni.
Tapi rasanya dapat dari kafe pejabat
sbb Iza bagi RM50 then
staff kafe tu return balik RM45.
X syak lagi memang dari kafe tu.
Tapi disebabkan malas nak g patah balik
coz dah balik umah,
so masa isi minyak try la
bagi n sorok duit tu belah bawak...
End up cashier pam minyak tu perasan 
la pulak.
Terus die mintak duit lain.
Keadaan mcm tu berulang sebanyak 3 kali
di stesen minyak shell yg lain.


Bila dah fade up Iza try pegi bank
utk masukkan ke CDM tu tapi
mesin tu pun x terima duit ni.
Confirm mesin tu canggih dapat mengesan
kesan contengan pada sebelah 
muka duit tu.
Lama2 Iza yang resah ni
malas nak pk Iza
masukkan je duit tu dalam tabung derma.
Duit tu mmg x laku dalam 
persekitaran umum tapi kalau
g kaunter bank tukar boleh dapat duit baru.
Cuma Iza ni kan perasan sibuk
sampai malas nak beratur kat 
kaunter bank.
So the solution hanya masukkan
ke dalam tabung derma.
Terus tutup buku xyah pk.


Sumber inspirasi di pejabat.
Artificial flower dan daun menjalar.
Tapi pagi ni macam mengantuk semacam je
sbb malam tadi tdo kul 2pagi
gara2 merayap dan merempit ke IOI Mall Puchong
sehingga kan kami memutuskan
untuk menonton wayang Sepah The Movie.
Kelakar jugak cite tu.
Gelak memanjang.
Tp penyebab utama tengok cite tu
adalah sebab cerita tu berkisahkan
perlumbaan motor cross.
Maklumla my yayang skrg kan
tgh gila melenjan motor scrambler
die tu.


"Feel the nature, feel the passion"


Model KTN200.
Memang sgt tinggi dan ekzos yang memekak.
Tapi mcm best pulak membonceng 
belakang my yayang tu.
Tapi klu jauh sgt sakit pinggang pulak.
Hihi. Dan Iza memang x sampai langsung
nak naik motor ni.
Memang kaki stok tergantung aje la.
Nasiblah.
Sedih. Huhu

**Terima Kasih Kerana Membaca**

^izzah_nhkm^



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails