Friday, 22 July 2011

"syaitan itu kreatif"




Informasi dan maklumat utk peringatan saya dan kalian bersama 

copy link dan untuk bacaan artikel penuh sila click link di bawah :

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Syaitan begitu kreatif mencipta dan mempromosi kejahatan. Ada-ada sahaja cara dan jalannya. Tidak pernah kaku, jarang yang beku. Sentiasa ligat dan cepat. Sentiasa ada pembaharuan."


-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-



Malangnya, acapkali orang yang memperjuangkan kebenaran…tidak se’dinamik’ dia.Tumpul kreativiti dan beku inovasi. Asyik-asyik yang semacam itu juga.Kita mesti lebih kreatif daripada syaitan!  

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Kekadang syaitan tidak menghasut manusia meninggalkan daerah putih menuju daerah hitam…Tetapi dia mengujudkan lebih banyak daerah ‘grey’ – warna keperang perangan, yang hakikatnya bukan lagi kebenaran."                         

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-
Hasilnya, sekarang kita dapat lihat bagaimana ada gadis bertudung di kalangan "Mat Rempit". Ada wanita bertudung yang melalak dengan gaya bebas terbabas dari nilai akhlak dan kesopanan. Atau peragawati bertudung dengan langkah catwalk dengan dada, make-up galak sambil yang mengundang pesona dan ‘aura’ dosa. Dan lebih daring’ lagi kita dapat lihat tarian ala-ala gelek oleh gadis bertudung… Atau sekarang pun sudah ada bunga-bunga munculnya "Rockers" wanita bertudung? Ah, apa ni? Daerah ‘grey’? Atau segalanya sudah hitam, kelam, kusam.    

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

“Tudung wanita itu ada EMPAT perkara…Tudung pada wajahnya, tudung pada mata, tudung pada suara, tudung pada hati.” Apa ertinya? 

TUDUNG PADA WAJAH ~ jangan sampai wajahnya mengundang fitnah. Kecantikan adalah pingitan buat suami, bukan pameran untuk lelaki ajnabi.TUDUNG PADA MATA ~ jangan matanya memandang lelaki lain selain muhramnya. Solehah yang hakiki, tidak dipandang, tidak memandang.TUDUNG PADA SUARA ~ jangan dilunak-lunakkan dengan tujuan memikat dan mempersona.TUDUNG PADA HATI ~ mengingati Allah ~ dengan tasbih Siti Fatimah, subhanallah, alhamdulillah dan Allahu Akbar…”                                                                            
                                                                                                                   “Keindahan mesti didasari oleh kebenaran. Ingat, setiap keindahan tidak semestinya satu kebenaran…”

^izzah_fendi^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails