Tuesday, 22 June 2010

Menu Berbuka Puasa

Salam alaik semua... Grr!! Grr!! sbnrnye tgh dok menahan kesejukan yang terlampau di ofis ni. Sampai naik pening kpla dak Iza jdnye gara2 air-cond yg terlalu kuat ni... Ulang alik toilet jgn ckp lah kan... Okey, smlm kan dak Iza kate die brsma suaminye berpuasa kan... So smpt la snap bbrp foto ttg menu berbuka smlm... Tp x amek kslrhn menu lah sbbnye dah tak smpt... Balik smlm pun agak kelam kabut, singgah kedai jap beli santan n bahan2 lain utk buat masak lemak cili api... Ari ni pun dak Iza puasa gak, alhamdulillah masih bertahan dan insya'Allah akan diteruskan berpuasa sunat a.k.a ganti skali... Ngeh! Ngeh!

Ada pndpt ulama' mengatakan kita boleh berpuasa sunat skali gus kite niat untuk berpuasa ganti bg puasa2 kite yg lepas2 tu... Yela, dlu kan zaman sekolah2 ade puasa main2... So x slh klu kite niat utk buat yg terbaik kan? Insya'Allah pahala menanti... Amin.. Hmmm.. Hari ni rase2 nak buat ayam masak merah la tp masih 50/50 sbb hari ni ade pasar tani kan... Mcm dah terliur nak makan mee goreng udang kat gerai biasa tu... Perghh!!!!! Terliur sebentar... Astaghfirullah, sabar2 ye diriku ni... Masih ade bbrp jam lagi sblm azan... Okey, jom kite scroll ke bwh ni...

~ Foto ni dak Iza snap stgh jam sblm waktu berbuka rasenye... Mase tu daging masak lemak cili api masih dlm periuk lagi... Masih atas dapur.... Bukan ape, Iza kan tak boleh rase sbb puasa... So tggu la time azan tu... That time baru letak garam... Hi3... Almaklumlah org jrg2 masak... :p (termalu di situ) ... Yang ayam goreng rempah tu ikut sedap tangan je campak garam sbb dah terbiasa, yelah kan lauk yg simple2 ni sng nak agak sket... Yang jrg2 masak tu yg tak dpt nak agak sgt... Hihihihihi!!! Tp masak lemak smlm kurg lemak sbb santan beli sket la... Xpe, next time kna beli santan lebih... Pagi td bersahur pun berlaukkan daging masak lemak tu dgn ikan masin... Pergh!!!!! Panas2 makan dgn ikan masin, pastu Hubby lak buat taugeh goreng ngan tauhu... Layan jugak... :) Mudah2an bulan puasa yg akan dtg ni akan lebih baik dr yg sblmnye la... Aminnnn ~

^izzah_fendi^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails