Thursday, 17 June 2010

8 Months As Hubby & Wifey

Syukur Ya Rabb! Mcm tak percaya dah 8 bulan mendirikan rumahtangga bersama suami tersayang... Tup! Tap! Tup! Tap... Hampir mencecah ke angka setahun... Wlu pun masih baru usia rumahtangga kami berdua tapi tak lekang dr dugaan & cabaran... Betul lah kate org2 tua, tak kenal maka tak cinta... Dlu mase kita berkawan, situasi nye lain... Zaman bertunang akan bertambah lagi kesukaran dlm perhubungan dah yg terakhir bile dah berkahwin... Lagi la banyak cubaan & rintangan...
Sedangkan lidah lagi tergigit, ini kan pula suami isteri... Ape yg pntg bile psgn sdg marah slh seorg kena bertindak mendiamkan diri.... Mmg akan rase tidak puas hati, jiwa memberontak (nak2 mcm dak Iza ni, bukan boleh dok diam..mesti nak menjawab)... Tp bile dah cube alami sendiri, insya'Allah pertelingkahan tu tidak akan berpanjangan....
Akhirnya akan terungkap perkataan MAAF jua dr pihak yg spttnye... Bukan untuk menilai siapa betul, siapa salah atau siapa menang, siapa kalah... Tp disitu terletaknya satu sifat yg harus slalu dipelihara di dalam hubungan suami isteri iaitu PERSEFAHAMAN, TOLAK ANSUR & HORMAT satu sama lain... Ibarat ajela, kite ade kelemahan tersendiri dan psgn pun sedemikian... Bukan ke kite ni dicipta untuk saling lengkap melengkapi?
Alhamdulillah setakat ni kami masih mampu dan akan selalu cuba mempertahankan rumahtangga kami... Lagi satu untuk soalan2 glamour ttg anak / zuriat tu mmg sdg dalam proses... He3... Psgn mane yg tak nak anak kan? So kite sbg hamba hanya mampu berusaha, berdoa & tawakal... Tp klu fikirkan balik pun ade betulnya juga, belum pun setahun usia rumahtangga... Masih byk lagi yg perlu diperbaiki untuk kesejahteraan bersama...
To my beloved husband... You're The Only One Forever & After... Insya'Allah... Amin Ya Rabb! :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails