Tuesday, 24 February 2009

Majlis Akad Nikah My Sister

Alhamdulillah selesai sudah semuanya dengan selamat... Syukur pada Ilahi atas limpah rahmat-Nya yang diberikan buat keluarga Iza... Actually kakak Iza selamat dinikahkan pd 20.02.09 hari Jumaat selepas solat Jumaat di Masjid An-Nur (rumah) dan dinikahkan oleh ayah sendiri... Sunat tau nikah pada hari Jumaat ni, x caya leh tanya ulama' & refer je kitab kite Al-Quran... Jom kite layan pix2 pengantin mase hari pernikahan mereka...

My only sister's before dinikahkan... Tengah stand by tunggu rombongan pengantin sebelah lelaki...

Wajah penuh debaran & gementar kot... Hu3... Saje Iza amek angle pix ni mcm ni... Try2 le angle ala2 photgrapher...
Uishh!!!! Adik pengantin harus le inter-frame kan?kan?? Because after this, my turn lol... Takuuut la pulak.. Hua3... Tengok je mcm tak takut kan?? Ha3...
Langkah diatur penuh tertib menuju ke Masjid untuk dinikahkan menjadi seorang isteri solehah : mudah2an... (rumah Iza memang dekat dgn gua Batu Caves tu ye kawan2)
Hantaran dari pihak sebelah lelaki berona Hijau lumut... Klu perasan ade mamat yang pegang camera kat hujung tu kan, yang pakai baju color oren tu kan, muke die seakan2 kawan Iza yang ade kat JB tu.. Hu3... Pelanduk dua serupa erk?
Kakak Iza tempah baju nikah bertema silver... Sesuai le dgn die kan? Die putih melepak, terkenan anak cina ke jepun ntah... Hu3... Den ni je yang tak berapa nak putih.. Hehehe...
Surat kebenaran bernikah yang dikeluarkan oleh Pejabat Agama dan diluluskan oleh Pendaftar Kanan....
Tok Kadi sedang briefing kepada wali (ayah Iza) & pengantin lelaki (bakal abg ipar), Iza lak yg rase berdebar this time... Tbe2 terbayang lak... Tetttt!!! :p

Tanda persetujuan oleh pengantin perempuan dan tandatangan diturunkan untuk bergelar seorang isteri, status pun harus berubah dari Cik kepada Puan...
After selesai diakadnikahkan, acara membatalkan wudhu' pun berlangsung... Sah sebagai sepasang suami isteri selamanya..... Amin...
Den mengambil kesempatan untuk berposing bersama hantaran2 yang ade ye... Berona hijau dari sebelah lelaki... Very simple but cute je...

Yang ni hantaran dari pengantin perempuan... Kebanyakannya adalah hasil dr tangan ku yang baru menjinak2 menjadi kreatif ni.. He3... Chomel x???
Photographer sempena hari penikahan & majlis akan dtg adalah Abg kepada pelakon Faizal Yusof atau pun Abg Ipar Siti Nordiana (Nana)... Cute gak abg die ni.. He3...
Klu korang tak kenal pelakon tu yang mane satu kan?? Ini le pix nye bersama isterinya... So, jom layan pix2 lain sebelum Majlis Perkahwinan berlangsung & semasa ianya berlangsung sehingga selesai...
^izzah_nhkm^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails